Liigeshaigused ja liikumine

Liikumise eesmärk liigeshaiguse korral:
– leevendada valu, säilitada, toetada liigeste liikuvust, parandada deformatsioone, aegulustada haiguse kulgu, säilitada töö- ja toimetulekuvõimet;
– üldfüüsilise võimekuse säilitamine ja arendamine, lihasjõudluse säilitamine, liigeste stabiliseerimine;
– rühti korrigeerivate lihaste treening – rindkere liikuvuse säilitamine.

Soovitused

  • Harjutused planeerida ajale, mil enesetunne on kõige parem:
  • Harjutusi sooritada vähemalt 8–10 korda, 1-2 korda päevas;
  • Treening võiks alata 30-st minutist 2-3 korda nädalas;
  • Tõsta üldist aktiivust – rohkem jala käimist, vähem passiivseid tegevus, aiatöö;
  • Sobiv treeningvarustus, maapind.

Sobivad spordialad

  • Vesivõimlemine – soodne keskkond, liigestel väiksem koormus. Mõõdukas tempo, soe vesi.
  • Kepikõnd – hea jälgida rühti, tugevdada rühtisäilitavaid lihaseid, mitmekülgne koormus. Vabastab õlavöötme ja turja lihaspingest, rindkere liikuvus suureneb.
  • Jalgrattasõit, suusatamine, ujumine, tantsimine.

Vastunäidustatud hüpete ja põrutustega spordialad.

Toetav ravi B-Cure koduse laseraparaadiga:

  • Laserteraapia vähendab haigusega kaasnevat valu, leevendab lihaspingeid ning aeglustab liigeses toimuvaid degeneratiivseid muutusi.
  • Postoperatiivne taastumine – vähenevad valu, turse ja lihaspinged ning kiireneb haava paranemine.
  • Kiirem naasmine töö ja igapäevaelu juurde.

Üldised vastunäidustused: epilepsia, pahaloomulised kasvajad, tõsisemad südamehaigused, rasedus (esimesed 3 kuud, kõhu piirkonna ravi).

Kirjuta kommentaar